Szolgáltatásaink / Gépműhely

Ebben a menüpontban szeretnénk kis ízelítőt adni a műhelyünkben végzett munkafolyamatokból.

Hengerfej javítás, -felújítás, -tuning.

  • Szelepfészekmarás, szelepköszörülés. 
    Egyedi építésû légpárnás, svájci Mira géppel.
  • Szelepfészek köszörülés olasz Berco fészekköszörûvel.
  • Szelepfészek-, szelepvezetõ, elõkamra, fagydugók cseréje.
  • Síkköszörülés, síkmarás.
  • Melegvizes nyomáspróba, repedés vizsgálat.
  • Vezérmûtengely csapágyház vonalfúrása, csapágyazása.
  • Egyedi szelepfészek, szelepvezetõ gyártás, átalakítás, csere.
  • Beszakadt csavarok, izzítógyertyák, porlasztók szakszerû kiszerelése, menetek javítása.
  • Mosás, tisztítás,összeszerelés, szelephézagállítás.
  • Sportcélú átalakítások, bõvítés, polírozás, vezetõ kúpolás stb.

 Főtengely-, hajtókar-, lendkerék javítás, tuning.

  • Főtengelyköszörülés, -leppelés, -könnyítés, -centírozás.  
  • Hajtókar javítás, -perselyezés , -derékszögelés, -könnyítés, -súlyozás.  
  • Lendkerék szabályzás, -könnyítés, -centírozás.
      

 Motorblokk javítási technológiák.

  • Hengerfúrás, hónolás.
  • Kopott-repedt blokk hüvelyezés.
  • Repedt, sérült alumínium motorblokk, olajteknõ, váltó ház, stb. hegesztése.
  • Síkmarás-köszörülés, vonalfúrás, menetjavítás.
  • Motorblokk összefűzés (mosás, csapágyillesztés ellenőrzés, dugattyúk pozicionálása).
  • Elkészült fűzött blokkok.

Meghibásodások és kiváltó okaik

Vannak visszatérõ problémák melyeket a megelőzés érdekében szeretnék megosztani önnökkel. 

Jelszavam: a jó pap is holtig tanul!
Ha hozzánk kerül egy meghibásodott motor, minden esetben megkeressük
a hibát kiváltó okot.

A legfontosabb melyet a mai napig sokan nem vesznek eléggé komolyan, a tisztaság!!!!
A motor belsejében már egy homokszem is látható sérüléseket okoz! A homok, vagyis más néven kvarcszemcse, mely még az üveget is képes karcolni, mindig nyomot hagy maga után. Sok meghibásodás okozója, többször téma lesz még.

Gondolom sokan hallottak vagy találkoztak a  dugattyúgyűrűk közötti gátak kitöréséről, repedéséről.

Ma már egyre ritkább, amióta megjelentek a kopogásérzékelők és az elektronika képes korrigálni az előgyújtás idejét.  Vagyis elõidézője a detonációs égés (túl korai robbanás), tünete: gázadásra becsörögő, csilingelő  motor.
Kiválthatja: helytelen gyújtásidőpont, túl nagy kompresszió, ill. nem megfelelő üzemanyag használata.

Érdekes tünete van ha az üzemanyagba belekerül például cukor! Egyesek szeretnek ezzel játszani, pedig nagyon sokba kerühet. Természetesen ezzel ők is tisztában vannak és nem véletlenül „játszanak”.

Íme a szelepszár miután ráégett a cukor majd megszorult a vezetőben.